[14/10/2020 - 19:00h] Canvis temporals model docent Q1 a ESEIAAT (només Q1 de Graus ESEIAAT)

Benvolgudes i benvolguts,

el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i el Consell Interuniversitari de Catalunya han demanat a les universitats que prenguin mesures per tal de reduir la mobilitat de l’estudiantat universitari amb el propòsit de fer baixar l’índex de contagi per COVID-19.

Segons les indicacions del Rector, fins el dia 31 d’octubre, els diversos Centres de la Universitat Politècnica de Catalunya han d’implementar models docents transitoris que tinguin en compte la situació actual i segueixin 2 criteris fonamentals:

• fomentar la docència no presencial per tal de reduir la mobilitat de l’estudiantat,

• mantenir la presencialitat a les activitats pràctiques de laboratori i a les avaluacions.

Tenint això en consideració, la Direcció de la ESEIAAT proposa modificar temporalment i amb urgència el Model Docent del Centre a partir del dia dijous 15 d’octubre (inclòs).

Afortunadament, com que el nostre model docent ja limitava molt la presencialitat, els canvis només afecten les assignatures de Q1 de tots els Graus de l’Escola (GREFI, GRETI, GRETA, GREVA, i GRESAUD), mentre que el funcionament de les assignatures de Màsters i de Graus de Q2 a Q8 es mantenen tal i com es fa actualment.

La màxima que s’ha de seguir és doble:

• l’alumnat només s’ha de desplaçar a l’ESEIAAT els dies que el seu subgrup tingui pràctiques de laboratori en alguna franja horària i

• l’alumnat ha de poder seguir la docència en remot quan no vingui al Centre.

Prenent en consideració aquesta màxima i revisant els horaris de Q1 de totes les assignatures de tots els graus, es constata que l’estudiantat de cada subgrup només haurà de desplaçar-se a l’ESEIAAT 1 ó 2 dies per setmana (com a norma general), garantint una gran reducció en el nombre de persones que es desplacen i coexisteixen als diferents edificis de l'Escola.

No obstant, revisant els horaris també es constata que, en la majoria de casos, el dies que l’Estudiantat de Q1 ha de venir a l’ESEIAAT perquè té pràctiques, també ha de fer sessions de teoria i problemes. Per donar resposta a aquesta situació, el nou model docent proposat s’articula de la següent manera:

Per l’Estudiantat de Q1:

1. Els dies que cap subgrup tingui pràctiques, l’Estudiantat no es desplaçarà al Centre i rebrà tota la docència de teoria i problemes de forma virtual.

2. Els dies que un subgrup tingui pràctiques:

1. L’Estudiantat d’aquest subgrup farà presencialment les pràctiques de laboratori.

2. L’Estudiantat d’aquest subgrup tindrà accés a l'aula de classe assignada fins ara per a seguir telemàticament la docència virtual mitjançant equipaments electrònics propis, o bé a través de la projecció a partir de l'equipament de l'aula. En alguns casos es pot trobar que el professorat imparteixi la docència en directe per Meet en la mateixa aula (informació detallada pel professorat a l'Atenea de cada assignatura).

3. L’Estudiantat dels subgrups que no s’hagin desplaçat al Centre rebrà tota la docència de teoria i problemes de forma virtual (consultar aula Meet a Atenea).

Per un bon funcionament del model transitori és necessari que tot el professorat que imparteix les assignatures de Q1 (no només els Coordinadors i Coordinadores) sigui coneixedor del tipus de docència que ha d’impartir per cada subgrup, i que tot l’Estudiantat de Q1 sàpiga quins dies s’ha de desplaçar a l’ESEIAAT.

Per aquest motiu adjuntem en pdf el detall de les classes dels Q1 de cada grau de l'ESEIAAT. La informació està separada per cada Grau de l'Escola, per cada subgrup de matrícula, per cada dia de la setmana i per cada franja horaria del dia.

Pel PDI, si us plau indiqueu a Atenea els detalls organitzatius de cada assignatura, i per l'estudiantat, siusplau desplaceu-vos a l'Escola només els dies corresponents per a cada subgrup. Apart, recordar la importància de marcar el codi QR del lloc de treball que ocupeu en cada sessió per evitar l'haver de prendre mesures més restrictives.

Moltes gràcies a tothom per la vostra col-laboració, i sobretot cuideu-vos i cuideu-nos !!

Una abraçada,

Xavier Roca