Estudiants de l’ESEIAAT elaboren els certificats energètics de tots els edificis del Campus de la UPC a Terrassa

Acte d’inici d’etiquetatge de certificats energètics dels edificis del Campus de la UPC a Terrassa: Dia 9 de novembre a les 11h a l’ Edifici Gaia de la UPC. (Rbla. Sant Nebridi , 22 Terrassa)

Amb els seus Projectes Finals de Grau

Els estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) poden treballar com a enginyers i enginyeres durant la seva carrera  gràcies a una política docent que impulsa l’aprenentatge actiu.  Construeixen avions solars, drons, cotxes i motocicletes elèctriques; llencen vehicles espacials a l’estratosfera; dissenyen i posen en funcionament estacions de satèl·lits; ideen i construeixen objectes que milloren la qualitat de vida de les persones.

Ara, també realitzen tasques d’enginyeria en l’àmbit del consum energètic mentre són estudiants gràcies al Pla UPC Energia 2020,  que impulsa, entre altres accions, la certificació energètica dels edificis de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

A l’ESEIAAT,  13 estudiants han estat  els encarregats d’elaborar els primers certificats  energètics de tots els edificis de l’Escola a través dels seus Projectes Finals de Grau , dirigits pels professors del Grup de Recerca i Innovació de la Construcció de la UPC (GRIC), Miquel Casals i Marcel Macarulla

Per dur-los a terme, els estudiants han actuat com a enginyers/es professionals i han analitzat constructivament els tancaments de tots els edificis del Campus de la UPC a Terrassa; han analitzat  i han  inspeccionat les instal·lacions i han comprovat  l’eficiència del clima, el sistema de calefacció  i l’enllumenat,  tot  fent servir diferents eines  d’administració i  gestió informatitzades com les que utilitzen els professionals.

Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies a un plantejament transversal. I és que en la certificació energètica dels edificis del Campus de la UPC a Terrassa  han intervingut estudiants i professors de l’ESEIAAT i tècnics del Servei d’Obres i Manteniment del Campus, que han convertit milers de metres quadrats d’aules, despatxos i tallers en un gran laboratori d’aprenentatge, alhora que implementaven millores amb la seva activitat.

Edifici Gaia

Formulari per realitzar el teu TFG, TFM o PFG  en temes relacionats amb la millora energètica dels edificis de l'Escola icon_form.png

Acte d’etiquetatge d’eficiència energètica

Els responsables del Pla UPC Energia 2020 han organitzat un acte públic per donar visibilitat a la feina que han realitzat els estudiants i els professors que han participat d’aquesta iniciativa. Serà el dia 9 de novembre, a les 11h a l’Edifici Gaia, on s’enganxarà la primera etiqueta que certifica energèticament l’eficiència d’aquest edifici

El pla UPC Energia 2020 te com a objectiu convertir la UPC en una universitat de baixa intensitat energètica i baixa emissió de carboni, a través de .la  innovació als campus en el marc d’una societat sostenible energèticament. Una de les línies de treball d’aquest programa és l'eficiència energètica.

El primer pas per a millorar l'eficiència energètica dels edificis és estudiar en profunditat els edificis de la UPC  i saber quin és el seu estat. El Pla UPC 2020 es fixa com a objectiu certificar energèticament el parc d'edificis de la Universitat. Aquest procés de certificació es du a terme gràcies a la col·laboració dels docents i investigadors, els estudiants i els tècnics de la Universitat.

Edificis amb consum quasi nul

Aquest estudi servirà de base per a avançar cap als objectius que marquen les polítiques europees en matèria d'eficiència energètica als edificis. En aquest sentit, la UPC serà un laboratori per a assajar l’estratègia d’edificis “nearly Zero Energy” (nZEB) o edificis amb consum energètic quasi nul.

www.upc.edu/energia2020