El monoplaça elèctric ecoRZ de la UPC a Terrassa triomfa a Austràlia

• Primer classificat en la categoria elèctrica
  • Segon classificat absolut, per davant de 30 cotxes de combustió
  • Primera posició en disseny
  • Tercera posició absoluta en eficiència
  • Tercera posició absoluta en acceleració
  • Tercera posició absoluta en pla de negoci
  • Equip mes guardonat de la competició
  • Equip amb millor rendiment en la  relació el nombre de components / punts aconseguits
  • L’equip de l’ESEIAAT és el millor equip d’aquesta temporada del Formula Student i se situa en el top 10 mundial

Desprès de deixar la seva empremta campiona a mig món durant aquests dos darrers cursos, l’equip UPCecoRacing dels estudiants de  la  de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha triomfat també a Austràlia, al circuit de Melbourne, on ha aconseguit aquest cap de setmana guanyar la competició de Formula Student a la categoria de cotxes elèctrics.

L’Equip de la UPC a Terrassa ha estat el que mes vegades ha pujat al podi entre els 32 equips participants procedents de 25 països de tot el món  i ha aconseguit un meritori segon lloc a la classificació general absoluta, per davant d’universitats que participaven amb un vehicle de combustió.

I  és que els estudiants  d’UPCecoRacing, amb el seu monoplaça elèctric ecoRZ, han aconseguit endur-se el premi al millor disseny, i han obtingut la tercera posició absoluta en eficiència energètica, acceleració i al pla de negoci. A més, ha estat valorat com l’equip amb millor rendiment en la  relació el nombre de components / punts aconseguits. Dels 40 estudiants que composen l’equip, han viatjat a Melbourne 11, els únics estudiants europeus en aquesta competició.

ecoRZ

UPCecoRacing ha esdevingut aquesta temporada el millor equip estatal en la categoria de vehicles elèctrics i està classificat entre els deu millors de tot el món. De fet, va ser l’únic representant espanyol i català al circuit de Silverstone, a Anglaterra, i va guanyar la cursa al Circuit de Catalunya a Montmeló el setembre passat. L’ecoRZ competirà a Melbourne amb altres monoplaces de 25 països, com ara el Japó, Nova Zelanda, la Xina o Austràlia. L’equip d’estudiants de l’ESEIAAT completa d’aquesta manera  la temporada de competicions en les quals ha participat. Aquest estiu han portat l’ecoRZ al circuit de Hockenheim, a Alemanya.

L’ecoRZ ha resultat ser un vehicle elèctric extraordinàriament solvent i de grans prestacions. Al Circuit de Catalunya, a Montmeló, va recórrer els 75 m en tan sols 3,663 segons, el millor temps d’entre els vehicles amb tracció a les rodes posteriors i, fins i tot, va superar molts cotxes amb tracció a les quatre rodes. D’aquesta manera, va aconseguir la setena posició en la classificació general i la primera posició entre els equips espanyols, tant elèctrics com de combustió. Per tant, ha demostrat la seva fiabilitat i la integritat del seu disseny en les tres competicions a les que ha rodat al llarg d’aquest estiu. El cotxe finalitza ara la temporada a Melbourne, amb la participació a Formula SAE Australàsia, la qual cosa constitueix un altre èxit sense precedents a Espanya, tenint en compte que els estudiants del Campus de Terrassa han pujat al podi en les tres competicions anteriors, les més exigents i prestigioses de la Formula Student.

Learning by doing

UPCecoRacing i el seu ecoRZ és un projecte emmarcat en el programa INSPIRE de l’ESEIAAT, guardonat per la Generalitat de Catalunya amb la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent. El programa INSPIRE promou que l’estudiantat d’aquest centre realitzi projectes d’enginyeria innovadors i reals, en els quals apliquen coneixements i habilitats adquirits a classe, supervisats i assessorats pel professorat de l’Escola. INSPIRE també va ser guardonat, el curs 2015-2016, amb  el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària a la millor iniciativa docent, atorgat pel Consell Social de la UPC.

Aquest tipus de competicions serveixen als estudiants com a aparador per a grans empreses automobilístiques mundials. Molts dels membres de l’equip ja titulats han estat contractats per alguna firma automobilística.

El projecte ecoRZ té el suport de SEAT, KOSTAL, Venair, Rücker Lypsa EDAG Group, ELECNOR, Nexus Projectes, Indústries Metadell, Holmio Consulting, Calsina Carré, SKF, Eurecat, Enchufing, Vector, LEMO, Sisma Laser, Recam Làser, ABB, Dtall, Metal-Làser, Lapp Group, Hitachi, Procircuits, Corvi, Chemipol, T.P. 2MIL, RS, Altran, Centre de Formació Pràctica, Addendum, Applus+ IDIADA, Gurit, HP, Can Padró, AGAUR, l’Ajuntament de Terrassa, MILLOR BATTERY, TACSA, Nadaltech, Altium, TE Connectivity, NG Brake Disc, FabLab Terrassa, PROMAX, Muelles Crom, CET Segle XX, Circutor, Loctite i el LITEM.

Video de la competició a Melbourne (Lliurament de premis a partir del minut 5:54:00 )

Top 10 mundial dels equips de Formula Student

www.ecoracing.es