L’equip d’estudiants de l’ESEIAAT que ha viatjat a Moscou per participar al concurs VisionHack, aconsegueix la primera posició entre les universitats convidades

L’equip format pels estudiants Carles Fernández, Boyan Naydenov, Sebastià Ramon, Pep Rodeja i Cristina Uroz que ha participar recentment al concurs internacional VisionHack celebrat a Moscou, ha resultat classificat en desena posició a la classificació general, per darrere de 9 equips russos, i primers de les universitats convidades, entre les que es trobaven el Massachusetts Institute of Technology (MIT), la Universitat de Cambridge o la de Pekin.

L'equip d’estudiants de  l'ESEIAAT, que representava a Catalunya en aquest certamen, ha realitzat un magnífic treball durant els dos dies del concurs internacional VisionHack.  El problema a resoldre consistia en detectar el màxim de situacions en la que es troba un vehicle autònom, com ara passos de vianants, túnels, ponts, entrades i sortides de ciutats, semàfors, etc. gravades prèviament en vídeo. Els participants havien de fer servir tècniques de tractament de la imatge amb l'ajut de llibreries computeritzades com les d'OpenCV per garantir la seguretat en la conducció.

La proposta de l’equip de la UPC a Terrassa va consistir en filtrar cada fotograma del vídeo per detectar i discriminar de manera eficient cadascuna de les situacions de conducció,  i poder aplicar així tractaments diferenciats a cada imatge, segons les característiques concretes de cada situació.

Aquesta proposta ha merescut ser la millor valorada entre totes les universitats convidades, per davant d'equips procedents de les millors universitats tecnològiques del món.

Carles Fernández, Boyan Naydenov, Sebastià Ramon, Pep Rodeja i Cristina Uroz estudien diferents enginyeries de les àrees aeroespacial, robòtica, industrial, disseny industrial i audiovisual a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), formant així un equip multidisciplinari que ha resolt  de manera brillant  el repte tecnològic proposat pels organitzadors del concurs.

El concurs Internacional VisonHack ha estat organitzat per la National University of Science and Technology MISiS (Moscou, Rússia i  patrocinat per empreses com ara Jaguar, LandRover, Uber, Nvidia i el centre d’R+D Skolkovo (considerat el Silicon Valley rus), entre d’altres.