La UPC i el sector industrial renoven a Terrassa el compromís per promocionar els estudis universitaris tèxtils

Es renova una iniciativa pionera en l’àmbit universitari de l’Estat per proveir de professionals qualificats la indústria tèxtil, un sector amb alta ocupació laboral malgrat la baixa demanda dels estudis

El proper dia 7 de març, a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Francesc Torres, i el director de l’Escola, Xavier Roca, signaran un conveni amb els presidents i directors de quatre importants agrupacions empresarials del sector tèxtil, per fomentar el grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil. Mitjançant aquest conveni les institucions del sector tèxtil faran aportacions econòmiques anuals, per tirar endavant accions de promoció i oferir beques per cursar els estudis d’enginyeria tèxtil. D’aquesta manera es renova el compromís adquirit ara fa vuit anys recupera per recuperar l’interès per aquesta titulació.

Fomentar vocacions cap a l’enginyeria tèxtil entre l’estudiantat de batxillerat i de cicles formatius de grau superior i ajudar als mateixos estudiants a fer front al cost dels estudis universitaris  són els dos principals objectius del conveni que van signar l’any 2010 la UPC i  les agrupacions empresarials del sector tèxtil. Aquest compromís universitat-empresa es renova el proper dia 7 de març amb la signatura del conveni, que aporta 14.000 euros anuals per cada curs acadèmic i que es destinaran a sufragar el cost de la matrícula a través del programa de beques dissenyat en el marc d’aquest acord.

Per part del sector empresarial tèxtil signaran el conveni Joan Romà, president del  Col·legi de l'Art Major de la Seda; Josep Armengol, president de la Fundació Institut Industrial i Comercial;  Salvador Maluquer, director general de la  Fundación Textil Algodonera, i Josep Bombardó, president de la Fundació per la Indústria Sabadell.

83 beques des del curs 2011-2012

D’acord amb el conveni, cadascuna de les  agrupacions  empresarials aportaran 3.500 euros cada curs acadèmic, un fons específic que l’ESEIAAT destinarà a becar els estudis de grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil de la UPC.

El primer conveni per promocionar els estudis de grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil es va signar l’any 2010-2011 i va suposar una iniciativa pionera a tot l’Estat. Al llarg dels darrers vuit anys de compromís, les empreses del sector han sufragat un total de 83 beques.

Titulació única a l’Estat

L’ESEIAAT és l’únic centre universitari de l’Estat que imparteix el grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil, uns estudis amb baixa demanda però amb un alt índex d’inserció laboral. En aquest sentit, és un centre clau per millorar la competitivitat de la indústria tèxtil, mitjançant la formació adequada i de qualitat que ofereix i que capacita per gestionar i liderar empreses dins d’un mercat globalitzat amb noves necessitats.