Visita tècnica a la Vall Fosca de l'alumnat del Grau en Enginyeria Elèctrica

El passat dia 16 de juliol de 2022, l'alumnat del Grau en Enginyeria Elèctrica de l’ESEIAAT va fer una visita tècnica a la central hidroelèctrica de bombeig d’Estanygento, a la central hidroelèctrica de Cabdella i al Museu Hidroelèctric de Cabdella, ubicats a la Vall Fosca (Pirineu Lleidatà).

En total van ser 28 alumnes i 2 professors que van poder conèixer de primera mà aquestes dues grans instal·lacions.

La infraestructura elèctrica de la central hidroelèctrica de bombeig d’Estanygento és destacable, ja que n’hi ha molt poques d’aquestes característiques. Com a obra civil també és única ja que s’allotja a l’interior de la muntanya.

La central hidroelèctrica de Cabdella és una de les primeres d’Europa (1914), i va suposar tota una transformació social i econòmica de la Vall Fosca.

És aquest contrast tecnològic i històric que dóna interès a la visita i que es recull i complementa amb la visita al Museu Hidroelèctric de Cabdella, fent palesa l’evolució de la primera cap a l’última.