Tres estudiantes de l’ESEIAAT, finalistes dels premis Global University Challenge d’SCA Hygiene Products per proposar un nou empaquetatge de bolquers

Demà dijous, 29 de juny, a les 9 h, a la Sala de conferències de l’edifici històric de l’ESEIAAT, el cap de recursos humans de l’empresa d’SCA Hygiene Products S.L. Iberia, ,lliurarà un premi de reconeixement a les estudiants Àngela Berbis, Cristina Castellà i Mariona Giménez per la proposta de nou empaquetatge de bolquers que han presentat al concurs Global University Challenge.

Àngela Berbis, Cristina Castellà i Mariona Giménez, estudiants grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), han arribat a la final del concurs Global University Challenge, convocat per l’empresa SCA Hygiene Products, amb un nou sistema d’empaquetar bolquers, creat a patir d’un disseny  més sostenible i ecològic, que després es pot reutilitzar per altres usos.

El sistema proposat es basa en el cartró i en el plàstic com a matèries primeres. Les tres estudiants han convertit el paquet contenidor de bolquers en una mena d’acordió. Gràcies als plecs que han aplicat als cantons,  el volum del contenidor es pot reduir a voluntat a mesura que l’usuari el va buidant. La reducció pot ser màxima, fins al punt que el contenidor es pot plegar completament, sense deixar volum. D’aquesta manera, es pot plegar i desplegar la caixa a voluntat, omplint i buidant de bolquers les vegades que calgui, i esdevé així en un contenidor de reutilització indefinida. Pel que fa als bolquers, s’extreuen de forma individual per la part inferior gràcies a un forat expenedor ubicat a la base.

Han participat en el concurs 90 equips d’universitats d’Alemanya, Espanya, Estats Units, Holanda, Mèxic, Regne Unit,  Rússia i Suècia, que han hagut de resoldre diversos reptes en els camps del màrqueting o de l’enginyeria. Tots han hagut de realitzar un vídeo breu explicant els beneficis de les seves propostes.

Lliurament del premi de reconeixement a les finalistes del Concurs  Global University Challenge
Dia: 29 de juny
Hora: 9 h
Lloc: Sala de conferències de l’edifici històric de l’ESEIAAT, c/Colom 1. Terrassa