La UPC-ESEIAAT participa activament del “Digital Impulse Hub”, per promoure la transformació digital de la indústria i el comerç

La UPC-ESEIAAT participa activament del “Digital Impulse Hub”, per promoure la transformació digital  de la indústria i el comerç
  • El Digital Impulse Hub és fruit de la col·laboració pública i privada i aglutina administracions locals, i universitats amb els seus grups de recerca, coordinats per la Cambra de Comerç de Terrassa
  • Aquesta aliança té com a objectiu impulsar i promoure la transformació digital, la digitalització de la indústria i el comerç, del sector públic, de la formació, el creixement de les start-ups digitals, la innovació i la competitivitat internacional de les pimes en l’àrea socioecòmica de Barcelona

L’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audivusual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya·Barcelona Tech (UPC) integra Digital Impulse Hub, una aliança per impulsar i promoure la transformació digital de la indústria i el comerç, del sector públic, de les eines de formació, el creixement de les start-ups digitals, la innovació i la competitivitat internacional de les pimes. Aquest Digital Innovation Hub (DIH) està impulsat per la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, l’Ajuntament de Rubí, l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, l’Ajuntament de Terrassa, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la UPC. El Digital Impulse Hub ja es troba registrat en el catàleg de Digital Innovation Hubs de la Comissió Europea.

La urgent necessitat d’avançar en la transformació digital tant de la pime com en el sector del comerç, així com en la capacitació de les persones i en l’àmbit de l’administració pública, marca la necessitat d’unir la quàdruple hèlix –empresa, recerca i educació, administració i ciutadania- per enfocar els esforços territorials ben alineats amb les prioritats del Digital Europe Programme, que marcarà les actuacions en el marc europeu de la digitalització durant el període 2021-2027.

En paraules del director de l’ESEIAAT, Xavier Roxa " Es tracta de socialitzar la Indústria 4.0 per tal que arribi a les pimes. Volem reduïr  le bretxa  tecnológica en la indústria  4.0  que actualment existeix entre les grans corporacions i les petites i mitjanes empreses"

Què és Digital Impulse Hub?

Digital Impulse Hub és un projecte comú estratègic, fruit de la col·laboració pública i privada, per a fomentar la transformació digital de la pime i del comerç, també del sector públic, fomentar la formació i capacitació digital i afavorir el creixement de les start-ups digitals, la innovació i la competitivitat internacional de les pimes.

Integra centres de competència, universitats i els seus grups de recerca, l’administració local i empreses i start-ups, que seran coordinades per la Cambra de Terrassa. El hub està localitzat en un àmbit territorial amb entitat i dinàmiques pròpies dins la gran àrea d’activitat socioeconòmica en l’entorn de Barcelona, on es localitza la principal indústria manufacturera d’alta tecnologia i les principals empreses d’enginyeria, digitalització i un important clúster d’indústries creatives digitals.

Aglutinar, posant en comú i a disposició de les empreses i de la societat, els recursos de les entitats que participen en el hub que estiguin enfocats a impulsar la digitalització, és el substrat actual en què es fonamenta aquesta iniciativa –que ja camina- per propiciar una participació coordinada en consorcis internacionals i aportar valor afegit al desenvolupament territorial i socioeconòmic en el camp de la digitalització a través de projectes europeus.

L’activitat del hub es recull a https://www.digitalimpulsehub.eu/ i té definida la seva identitat visual corporativa: la tipografia és acompanyada d’una xarxa en forma de cercle en simbolització de la unió i interconnexió, mitjançant nodes i enllaços que connecten una xarxa global digital (s’adjunta logotip).

Per a més informació, consultar el lloc web: https://www.digitalimpulsehub.eu/