L’empresa Pilz lliura a l’ESEIAAT un equip de darrera generació per formar els estudiants en seguretat aplicada en la fabricació intel·ligent

Amb aquesta donació, l’Escola esdevé un dels primers centres docents a Espanya en formar als futurs enginyers i enginyeres en seguretat per a la indústria 4.0

Divendres, 24 de març, a les 12 h, la companyia internacional Pilz, especialitzada en enginyeria d’automatització, lliurarà al laboratori de Robòtica y CIM del Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), un equip dels que s’utilitzen per millorar la seguretat dels processos industrials que es basen en la fabricació intel·ligent (denominada Factory o indústria 4.0). L’equipament, de darrera generació, està destinat a la formació dels estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

La donació de l’equip de seguretat per a la indústria 4.0 es formalitzarà mitjançant la signatura d’un conveni entre el rector de la UPC, Enric Fossas; el gerent de Pilz, Lluis Tavernet, i el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca. L’acte tindrà lloc divendres, 24 de març, a les 12 h.  a la Sala ‘Biblioteca’ del Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial de la UPC (edifici R11. Rbla. Sant Nebridi, 10. Campus de Terrassa).

Arran aquest conveni s’obre la porta a que la UPC i l’empresa multinacional alemanya Pilz,  amb seu catalana  a Granollers, puguin col·laborar en diversos aspectes formatius i divulgatius en els sistemes i solucions de seguretat aplicats a l’automatització industrial en aquelles titulacions vinculades a aquest àmbit. També permetrà crear sinergies vàries entre la companyia i el Campus de la UPC a Terrassa.

Factory o indústria 4.0 és un nou concepte industrial, d’origen d’Alemany, que expressa la capacitat de les màquines per parlar entre elles i produir d’una manera autònoma i intel·ligent. De fet, el desplegament de la indústria 4.0 ha generat la necessitat de posar una atenció especial a la seguretat en els processos productius. Tant és així que, recentment, s’estan desenvolupant normatives sobre aquest tipus de seguretat, que es basa en una tecnologia i uns dispositius que la fan possible. En aquest sentit, Pilz és una empresa innovadora que lidera el sector de la tècnica d’automatització i el disseny i la fabricació de sistemes de seguretat per a processos de fabricació intel·ligent, aplicables a la indústria 4.0

Amb aquesta donació, els estudiants de l’ESEIAAT seran dels primers al panorama universitari estatal que disposin d’un equipament industrial d’aquestes característiques i en formar-se com a enginyers i enginyeres del segle XXI en les darreres tendències de fabricació intel·ligent.

L’equip està format per tres relés programables de seguretat; un autòmat de gama alta tipus PSS 4000; tres barreres òptiques; sensors de blocatge de portes; sensors de velocitat d’inèrcies per evitar accidents i un Mutex o dispositiu d’identificació intel·ligent d’objectes sobre la cinta transportadora.

S’instal·larà a l’estació de producció intel·ligent del laboratori de Robòtica i CIM, que passarà a ser una eina molt potent per a la docència, ja que l’estudiantat podrà experimentar en seguretat aplicada en la fabricació intel·ligent.

Estudiant de l'ESEIAAT fent pràctiques al laboratori  de robòtica i CIM  amb l'equip de seguretat Factory 4.0 de PILZ