L’INTEXTER de la UPC organitza la primera jornada ‘Tèxtils per a la medicina i la salut’

L’INTEXTER de la UPC organitza la  primera jornada ‘Tèxtils per a la medicina i la salut’
  • Assistiran més de 130 empresaris, tècnics, investigadors del sector tèxtil  i professionals sanitaris
  • En els propers 10 anys els tèxtils destinats a aplicacions mèdiques i sanitàries experimentaran un creixement exponencial, molt superior als tèxtils per a la indumentària i la llar

L’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (INTEXTER) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Terrassa organitza el dia 30 de novembre la primera jornada ‘Tèxtils per a la medicina i la salut’. Aquesta jornada té com a objectiu principal crear un espai de debat i intercanvi d’experiències entre investigadors tèxtils i sanitaris, professionals de la salut, i empreses fabricants de productes tèxtils per ús mèdic i sanitari

L’Hospital Universitari Mutua de Terrassa, l’Hospital del Consorci Sanitari de Terrassa, l'Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT), la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) i el centre Universitari de la Visió (CUV) formen un clúster sanitari a la ciutat de Terrassa amb un gran potencial. Aquest fet, unit a l’activitat d’R+D  de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a la seva especificitat en l’àmbit  tèxtil,  i a la base industrial d’aquest sector  a  Terrassa, propicia la creació d’un espai de debat i intercanvi d’experiències entre tots aquests agents  per poder generar sinèrgies que generin nous productes tèxtils sanitaris i la millora de processos de producció.

Segons explica el director de l’INTEXTER, Enric Carrera, “les taxes actuals de creixement de la població mundial i l’esperança de vida, la major sensibilitat social en la prevenció de riscos laborals, la transmissió de malalties a través de la sang o per via aèria i l’increment de les infraestructures geriàtriques, comportarà que als propers 10 anys, els tèxtils destinats a aplicacions mèdiques i sanitàries experimentin un creixement exponencial, molt superior, inclús, als tèxtils per a la indumentària i la llar.

Per això, l’INTEXTER de la UPC ha organitzat la primera jornada “Tèxtils per a la medicina i la salut”, que tindrà lloc el proper dia 30 de novembre entre les 9h i les 14h a la sala d’actes de l’edifici TR5 de l’ESEIAAT (c/Colom11. Terrassa)

El programa de la jornada conté ponències d’investigadors de la UPC a Terrassa, com ara la de José Antonio Tornero que explicarà la fabricació de nanofibres per al tractament de càncer infantil, o Tzanko Tzanov, que parlarà sobre  la nano modificació biològica per a l’obtenció de tèxtils i dispositius mèdics amb activitat antimicrobiana. El programa també contempla  la ponència de Tomás Guinovart. de la Universitat Rovira i Virgili que parlarà sobre noves plataformes sensorials dins de productes tèxtils  per al diagnòstic de la salut i l'esport. Meritxell Martí del CSIC explicarà com alliberar  principis actius a la pell humana mitjançant l’aplicació de teixits biofuncionals.

Ignasi Canal i Serra, Director de  l’empresa de Bugaderia i Esterilització d’AXIOMA intervindrà per exposar la importància de l’economia circular al sector de la salut, i tancarà el torn de ponències Imma Jiménez, de l’empresa GMK Confort Products. S.L, que parlarà sobre el  Disseny de roba per a persones dependents. La jornada acollirà una taula rodona moderada pel director de l’INTEXTER, Enric Carrera a la que participaran José Antonio Tornero, investigador de l’INTEXTER-UPC; Joan Gispets, degà de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT)Montserrat Comellas, directora de l'Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT);  Josep Trenado. Cap de Servei de Medicina Intensiva UCI-SEMICRITICS.de l’Hospital Universitari  Mútua de Terrassa .

arxivat sota: , ,