El dia a dia dels supervivents yazidís de la massacre de Sinjar en una exposició a l’ESEIAAT

Exposició de fotografies del nostre professor David del Campo

El professor de l’ESEIAAT David del Campo va viure durant l’estiu de 2016 als camp de refugiats no governamentals de Doyarbakir i Batman, on es refugien 1.600 persones que van sobreviure a la invasió perpetrada per  l’Estat Islàmic a la regió de Sinjar (kurdistan iraquià) durant l’agost de 2014. David del Campo va realitzar una sèrie de fotografies en aquests camps al mateix temps que coneixia la realitat quotidiana del  poble yazidís de Sinjar i escoltava de boca dels supervivents el testimoni de l’horror davant la massacre que va acabar amb la vida de milers de persones, assassinades, segrestades i torturades brutalment.

L’exposició fotogràfica s’ha pogut realitzar gràcies a  la col·laboració del Centre per a la Cooperació i el Desenvolupament (CCD) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i és fruit de l’estada de David del Campo en aquests camps de refugiats. La mostra es pot veure lliurement a l’ESEIAAT fins el dia 10 de gener de 2018 i  està composada per 22 fotografies que mostren la vida quotidiana dels seus habitants; 16 fotografies més que mostren les seves llars,  les tendes de campanya on viuen; 5 dibuixos de Nejat Haje, una adolescent que plasma amb el seu llapis l’horror d’alguns dels moments mes terribles que van patir  les dones yazadís a la regió de Sinjar de mans de la barbàrie de l’Estat Islàmic i, finalment, captures de pantalla de Facebook dels habitants dels campaments que expressen l’esperança de recuperar les seves vides i la memòria del seu patiment.

A més, David del Campo ha elaborat una sèrie de texts que ens ajuden a interpretar i contextualitzar les fotografies tant en el marc dels fets d’agost de 2014 com en el marc de la història de poble kurd, i en concret del yazidí, composat actualment per mes d’un milió de persones que formen part de la religió mes antiga de l’Orient Mitjà (el yazidisme) distribuïts entre Iraq,  Armènia, Turquia, Georgia, i l’Iran. El yazidisme i el seus fidels han estat perseguits i massacrats al llarg dels segles en diferents moments de la història.

Exposició:
Êzidî. Refugiats yazidís al Kurdistan turc
Fotografies de David del Campo
Amb la col·laboració del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC
Del 13  de desembre al 10 de gener a l’edifici TR5 de  l’ESEIAAT (c/Colom 11. Terrassa)
Entrada lliure