S’estrena en primícia el vídeo documental “Viatge interplanetari de la nau UPC-ESEIAAT”

El proper dia 11 de novembre, a les 9h , s’estrenarà el video-documental ’Viatge interplanetari de la nau UPC-ESEIAAT‘, protagonitzat pel professor de l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i divulgador científic Miquel Sureda. A l’acte assistiran 290 estudiants d’ensenyament secundari de Terrassa que han completat l’aforament de la sala, el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca i el regidor d’Universitats de l’Ajuntament de Terrassa Pep Forn. El vídeo, de  30 minuts de metratge, presenta en clau divulgativa l’estat de les missions espacials actuals i el futur a mig termini de l’exploració espacial

La sala d’actes de l’edifici històric de l’ESEIAAT (c.Colom, 1. Terrassa) serà l’escenari on s’estrenarà, l’11 de novembre, a les 9 h, el vídeo documental ’Viatge interplanetari de la nau UPC-ESEIAAT’ produït i realitzat per la mateixa Escola de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i protagonitzat pel professor i divulgador Miquel Sureda. Els primers espectadors que el veuran seran 290 estudiants d’ensenyament secundari convocats pel servei d’Universitat de l’Ajuntament de Terrassa, pel Servei de Suport de la Innovació i Recerca Educativa (CESIRE).

L’acte serà dinamitzat per la professora i sotsdirectora de l’ESEIAAT Núria Salán. Després de la projecció del vídeo, els estudiants podran realitzar preguntes que seran respostes pel sotsdirector de l’Escola, David González.

Un viatge espacial per a tota mena de públics

’Viatge interplanetari de la nau UPC-ESEIAAT‘ mostra d’una manera molt divulgativa, divertida i entenedora el present i el futur de l’aventura espacial. Per això és una producció especialment motivadora i inspiradora per als joves d’entre 14 i 18 anys, tot i que, per la informació que ofereix, també resulta molt interessant per a tota mena de públics.

I és que en aquest vídeo documental, Miquel Sureda viatja en el temps, des de la UPC-ESEIAAT, a La Lluna, Mart i Venus, i a l’Estació Espacial Internacional. En aquest fantàstic recorregut  també recalarà a Cap Cañaveral, a la Xina o a Kourou per explicar els projectes espacials i científics de l’Agència Espacial nord-americana (NASA), la Xina o l’Agència Espacial Europea (ESA).

Sureda també mostra els projectes de turisme espacial, els treballs que es realitzen actualment amb satèl·lits en òrbites baixes i  l’activitat aeroespacial i la participació de la UPC als projectes de l’estratègia catalana NewSpace.

Aquesta producció de l’ESEIAAT està plena de sorpreses, recursos divertits i   d’imatges molt impactants que, amb les explicacions de Sureda, ofereixen tant als més joves com a tota mena de públics, un panorama molt exacte de l’exploració espacial a l’actualitat i en un futur a mig termini. Per això el vídeo documental protagonitzat per Miquel Sureda esdevé en una eina didàctica i de divulgació científica molt útil.

Després de l’estrena, l’ESEIAAT distribuirà el vídeo sota demanda als centres de secundària de la ciutat de Terrassa i d’arreu de Catalunya que desitgin projectar-lo als seus instituts o escoles. Igualment, en les properes setmanes el vídeo formarà part de la sèrie de divulgació científica a YouTube ‘Loopers‘ de la UPC, que també es podrà veure en diversos capítols al canal de Youtube de l’ESEIAAT.

Canal Youtube de la UPC-ESEIAAT