L’ESEIAAT de la UPC organitza el 2022 IEEE World Congress on Services, el congrés d’informàtica de serveis més important del món

L’IEEE és l’associació professional i acadèmica de referència internacional en tecnologies i serveis informàtics, amb seu a Nova York, que aplega prop de 500.000 associats de tot el món. Aquesta associació ha escollit l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC) per organitzar l’IEEE Services Congres 2022 de l’11 al 15 de juliol.

El proper dia 11 de juliol, a les 12h, a la sala d’actes de l’edifici històric de l’ESEIAAT (c/Colom 1. Terrassa) el Rector de la UPC, Daniel Crespo; el  regidor d’Universitats de l’Ajuntament de Terrassa, Pep Forn; el Director General d’Innovació i Economia Digital de la Generalitat de Catalunya, Daniel Marco i el Chairman del congrès, Ernesto Damiani obriran formalment el 2022 IEEE World Congress on Services. Aquest és l’esdeveniment en l’àmbit de la informàtica de serveis més important del món, organitzat aquest any pels professors de la secció departamental de ciències de la computació de l’ESEIAAT, Fatos Xhafa i Jordi Marco, amb el suport d’un equip liderat pel director de l’Escola Xavier Roca.

I és que The Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), amb seu a Nova York, és l’associació professional i acadèmica de referència internacional en l’àmbit de la informàtica de serveis. El congrés es realitza en col·laboració amb el Technical Comitee on Services Comptung, compta amb l’esponsorització de l’empresa IBM i amb el suport de l’Ajuntament de Terrassa.

Aquest esdeveniment comptarà amb la presència d’alguns dels màxims experts en la informàtica de serveis, com ara Alessandro Curioni, Vicepresident d’R+D de l’empresa IBM; Dejan Milojici, investigador destacat d’HP, qui va ser president de l’IEEE al 2014; Elisa Bertino, experta en seguretat informàtica i professora a la Universitat de Purdue; o Dame Wendy Hall, Directora executiva de del Web Science Institute of Southampton

De la seguretat informàtica a la lluita contra les pandèmies

El 2022 IEEE World Congress on Services aplegarà més de 600 professionals del sector de la informàtica de serveis de manera presencial i online que seguiran que exposaran i seguiran les principals novetats en aquesta àrea tant important de la tecnologia. De fet, les ponències del simpòsium es distribueixen en set grans àmbits: els programes informàtics per a l’enginyeria, la convergència entre els núvols de dades i la computació en superordinadors, la programació quàntica, les aplicacions informàtiques per al sector sanitari  i la intel·ligència artificial als processos de producció. També hi haurà un espai per a la visibilització de la dona i l’intercanvi d’experiències entre dones a la informàtica.

D’altra banda, la COVID 19 tindrà també el seu protagonisme en aquest simpòsium internacional, amb ponències sobre com la informàtica de serveis pot ajudar a la detecció precoç d’infectats, el seguiment dels malalts, el disseny de mapes i gràfics d’evolució pandèmica, l’impacte socioeconòmic de les pandèmies i, en definitiva, com aquesta tecnologia pot ajudar a afrontar en un futur possibles episodis pandèmics com el del recent COVID 19.

Igualment, al 2022 IEEE World Congress on Services, els assistents debatran i presentaran noves idees en l’àmbit de la informàtica de serveis per facilitar els procediments a les administracions locals, per millorar la governabilitat als Estats, cuidar de la seguretat de les empreses, les smart cities, noves utilitats per a l’ús de dispositius electrònics personals.

Lloc web del congrés amb el programa complert