Enric Carrera elegit nou director de l’INTEXTER de la UPC

Ha pres possessió del càrrec el dia 19 de gener amb la presència del rector de la UPC, Francesc Torres

Enric Carrera Galissà és el nou director electe de l’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (INTEXTER) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). El professor Carrera dirigirà aquest centre d’R+D de l’àmbit tèxtil durant els propers quatre anys.

Segons explica Enric Carrera “durant els propers quatre anys intentaré assolir una estructura mes àgil, flexible i competitiva per al INTEXTER. També hem d’enfortir les nostres aliances amb l’entorn industrial i, al mateix temps, hem d’afrontar el principal repte del sector tèxtil, que no és tecnològic, sinó de sostenibilitat. Per això vull impulsar línies de recerca que abordin aquest tema tot i adaptant-nos a la realitat actual de l’R+D i de la mateixa UPC. Amb tot, també hem de ser capaços d’atreure i fidelitzar talent i convertir a l’INTEXTER en un eix vertebrador de la Recerca al Campus de la UPC a Terrassa. En aquest sentit, em comprometo a elaborar un pla estratègic que serà l’eina amb la que podrem assolir tots aquests objectius, amb un estil pragmàtic, amb entusiasme i transparència”, afirma Carrera.

Enric Carrera Gallisà és Professor Titular d'Universitat. Doctor en Enginyeria Tèxtil per la UPC, Enginyer Tècnic Tèxtil, Màster Universitari en Enginyeria Tèxtil i Paperera, Màster en Educació ambiental i Màster en gestió ambiental a l’empresa. El professor Carrera, ha estat Sotsdirector d'Entorn Industrial de l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Terrassa, Director de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat i Secretari acadèmic del Departament d'Enginyeria Tèxtil i Paperera.

Els seus interessos envers l’R+D giren a l'entorn de la física tèxtil, l'avaluació objectiva de teixits i en particular la mesura de la seva forma del caient dels teixits així de la mà, tacte i confort. Treballa també en tèxtils sostenibilistes, en el cotó orgànic i en l’avaluació de la sostenibilitat a la indústria tèxtil. L’any 2002 va guanyar el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària i el premi a la Sostenibilitat del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona.

l’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (INTEXTER) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és un centre d’R+D, de serveis a les empreses i de formació específica en l’àmbit tèxtil amb una llarga trajectòria, que es va iniciar l’any 1954. L’INTEXTER participa a les xarxes internacionals d’R+D i transferència de tecnologia del sector tèxtil mes importants i lidera projectes de recerca europeus de gran valor tecnològic en col·laboració amb  empreses  que milloren així la seva competitivitat. L’equip investigador, format per professorat, personal investigador i personal tècnic altament qualificat, concentra les activitats de recerca i transferència de tecnologia (R+D+I) i la formació d’investigadors en tres grans línies d’expertesa: tecnologia tèxtil mecànica, tecnologia tèxtil química i enginyeria mediambiental.
Dins de les línies d’investigació, l’INTEXTER estudia  la fenomenologia dels processos per a aplicació industrial; investiga els problemes tècnics per augmentar l’eficiència d’un determinat procés de producció en el camp tèxtil i sectors afins, per millorar la qualitat i disminuir els costos. L’ INTEXTER, a més,  disposa de tècniques molt potents d’anàlisis làser i filmació en vídeo d’alta velocitat per investigar els camps fluidodinàmics dels sistemes tèxtils, manipulats en condicions extremes. Les activitats de recerca inclouen el desenvolupament de nous materials i productes tèxtils d’altes prestacions, sistemes productius avançats i tècniques de control remot a temps real, via Internet, basats en l’aplicació de la intel·ligència artificial i de les tecnologies de la informació i la comunicació, a la cadena de subministrament tèxtil-confecció.