El grup de recerca RFEMC de l’ESEIAAT acull una cinquantena de professionals i investigadors en compatibilitat electromagnètica i antenes

El Grup de Radiofreqüència i Compatibilitat Electromagnètica en Xarxes de Comunicacions  RFEMC, dirigit pels professors Ignacio Gil i Raul Fernández de l'Escola Superior d'enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT),  ha organitzat el workshop EMC Measurement and Simulation Workshop, juntament  amb les empreses CST i Rohde & Schwarz.

En aquesta jornada, que ha tingut lloc el passat dilluns dia 6 de març,  han participat mes de 50 professionals d'empreses del sector i investigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Els assistents han pogut conèixer  les darreres tendències tecnològiques relacionades amb els equipaments de mesura i simulació de compatibilitat electromagnètica. Aquests equips permeten determinar la capacitat dels sistemes electrònics d'operar en la proximitat d'altres aparells i equipaments electrònics sense causar o patir degradacions en les seves prestacions degut a possibles interferències.

Durant la jornada, els professionals que hi han participat també han pogut veure i debatre sobre  els avenços en antenes wearable per aplicacions electròniques integrades en roba i teixits amb estàndards de comunicació com ara Bluetooth, WIFI, GPS, etc.