Setmana de la Robòtica

13 - 17 de febrer de 2017

Resolent una aplicació de robòtica industrial!

Tipus d'activitat: Workshop

Breu descripció i objectius:
L'activitat té com a objectiu donar a conèixer el món dels robots industrials, la seva cada vegada més freqüent implantació, i algunes de les seves problemàtiques.
L'activitat combinarà part d'explicacions teòriques per part dels professors amb la resolució pràctica per parts dels assistents, d'un problema típic de robotització dins les línies de producció d'automòbils. Utilitzant un simulador d'entorns robotitzats, i llenguatges reals de programació de robots, caldrà realitzar els programes dels robots per tal de dur a terme la tasca encomanada de manera efectiva i eficaç.
Els assistents treballaran en parelles.

Públic a qui s'adreça: 3er i 4art d'ESO i Batxillerat
Durada de l'activitat: 4 hores
Horari/torns: 10:00 a 14:00 hores
Dates: 17/02/2017
Places: 24

Places exhaurides pel 17 de febrer

Si esteu interessats podeu proposar un altre dia per fer el taller contactant amb promocio.eseiaat@upc.edu

Braç robòtic

Parlem de robots!

Tipus d'activitat: Promoció activitats de robòtica a secundària i batxillerat

Breu descripció i objectius: Els estudiants de secundària i de batxillerat tenen al seu abast diverses assignatures i activitats de formació complementaria relacionades amb la robòtica. Un bon exemple, relacionat amb l'Aeronàutica, seria el concurs CANSAT de la ESA. Per altra banda a l'ESEIAAT hi ha grups d'estudiants (INSPIRE) que realitzen projectes d'enginyeria propis sota la supervisió de l'Escola. Molts d'aquests projectes estan directa o indirectament relacionats amb la robòtica. En aquesta sessió, es proposa que les dues comunitats entrin en contacte, fent una breu presentació de les seves respectives activitats relacionades amb la robòtica.

Tot això amb els objectius de:

Motivar als nois/es de secundària a aprofundir en els objectius dels seus projectes de robòtica.

Posar de manifest la importància i utilitat pràctica de la formació tecnològica que s'ofereix als diversos graus de la UPC i a l'ESEIAAT en particular per tal de poder resoldre problemes concrets d'enginyeria (robòtica en particular).

Apropar als estudiants de secundària i batxillerat a la UPC.

Fomentar la participació activa de les noies en els continguts de tecnologia.

Fomentat el desenvolupament tecnològic.

Públic a qui s'adreça: Estudiants de secundària i de batxillerat.

Durada de l'activitat: Un matí (16/2 o 17/2).

Horari/torns: A determinar en funció dels assistents. Els estudiants del INSPIRE poden fer 3 o 4 presentacions de les seves activitats.

Dates: (16/2 o 17/2).

Places: uns 30 estudiants que formin part de diferents equips de treball, de manera que puguin fer unes 4 o 5 presentacions d'uns 15 minuts per grup.