Jornada sobre Tèxtils per a la Medicina i la Salut

30/11/2018 de 09:00 a 14:00
Sala d'actes ESEIAAT, edif. TR5

Actualment al món es produeixen un total de 25 milions de tones de tèxtils tècnics, dels quals un 10 % són tèxtils per aplicacions mèdiques.

Les taxes actuals de creixement de la població mundial i l'esperança de vida, que comporten un envelliment de la població (principalment a Europa occidental), la major sensibilitat social en la prevenció de riscos laborals, la transmissió de malalties a través de la sang o per via aèria i l'increment de les infraestructures sanitàries (llits hospitalaris, residències geriàtriques, etc.) comportarà que als propers 10 anys, els tèxtils destinats a aplicacions mèdiques i sanitàries experimentin un creixement exponencial, molt superior, inclús, als tèxtils per a la indumentària i la llar.

Terrassa concentra una potent capacitat en docència i recerca universitària tan Politècnica (UPC) com de la Salut (Facultat d'Òptica i Optometria de la UPC, Escola d'Infermeria de la UAB i Hospitals Universitaris (Mútua de Terrassa) o de referència (CST).

Conscients d'aquesta realitat i de la necessitat d'una major col·laboració entre els diferents agents abans esmentats, l'Institut d'Investigació Tèxtil i de Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER), convoca aquesta Jornada amb la voluntat de crear un espai regular de trobada, debat i intercanvi d'experiències entre investigadors tèxtils i sanitaris, professionals de la salut, administracions i empreses fabricants de l'ampli espectre de productes tèxtils utilitzats en aplicacions mèdiques i sanitàries.