Xavier Roca, primer director electe de l’ESEIAAT

Xavier Roca

El professorat, l’estudiantat i el Personal d’Administració i Serveis de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han elegit Xavier Roca com a director d’una de les grans escoles d’enginyeria de l’Estat, tant pel que fa a nombre d’estudiants i oferta de titulacions, com pels seus grups de recerca. Roca serà el primer director electe de l’ESEIAAT, un centre creat a partir de la unió de les dues escoles d’enginyeria del Campus de Terrassa.

Un total de 512 persones han votat  la candidatura presentada per Xavier Roca per dirigir l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Aquest nombre de vots suposa el 86,01% del total de vots emesos (607), amb la qual cosa el nou director del centre compta amb el suport de la comunitat universitària per afrontar els propers tres anys de mandat.

Xavier Roca ha estat l’únic candidat que s’ha presentat a la direcció de l’ESEIAAT, amb un equip de professors i professores format per Inès Algaba, Pilar Cortès, Santiago Forcada, Daniel Garcia-Almiñana, David González, Lluís Gil, Jorge Macanàs, Joaquim Marquès, Núria Salan i Jordi Voltas.

Un centre de referència a l’Estat

La unió de les dues escoles d’enginyeria que fins el curs passat tenien seu al Campus de la UPC a Terrassa ha generat la creació de l’ESEIAAT, un dels centres de formació de professionals de l’àmbit de l’enginyeria més destacats de l’Estat.

L’ESEIAAT compta actualment amb més de 4.000 estudiants matriculats als que ofereix 10 estudis de grau i 7 de màster universitari. També gestiona directament 4 programes de doctorat i participa d’altres 16. Aquestes titulacions apleguen els àmbits de les enginyeries industrial, aeroespacial i audiovisual. L’oferta formativa està fonamentada en la qualitat i la innovació docent, premiada i reconeguda tant a Catalunya com a l’Estat.

De fet, el principal objectiu de l’ESEIAAT és la formació de professionals amb capacitat de lideratge i innovació dins dels àmbits multidisciplinaris de l’enginyeria, en un món canviant i en continua transformació, i amb la vocació d’actuar com a agent i motor de progrés econòmic i social per contribuir al desenvolupament de la societat.

La dimensió de l’ESEIAAT permetrà que el teixit industrial del país pugui comptar  amb prop de 1.000 enginyers i enginyeres titulats cada any, amb la qual cosa aquest centre esdevé en un focus de talent clau i en referència obligada per a la desenvolupament econòmic. En aquest sentit,  el professorat de l’ESEIAAT realitza també una important activitat d’R+D i es distribueix en 34 grups d’R+D que realitzen la seva activitat d’innovació tecnològica de la ma del sector industrial, amb una transferència directa dels seus resultats cap a les empreses

Xavier Roca explica: “El meu equip treballarà des d’ara mateix per ser també referents a Europa, per millorar la interacció entre els nostres 34 grups d’R+D amb la indústria i per aplegar la participació tant del professorat, dels investigadors, del personal d’administració i serveis, i de l’estudiantat en la consecució dels nostre objectius. Les dimensions, la qualitat de la nostra activitat formativa i d’R+D ens ha convertit en un centre estratègic per al país. Per això afronto aquests quatre anys de mandat amb la responsabilitat de mantenir aquest prestigi i d’encarar els nous reptes que consolidin el nostre paper social, econòmic i industrial al nostre territori més proper, al país i a la resta de l’Estat”.

Xavier Roca
Nascut a Vilafranca del Penedès l’any 1974, Xavier Roca és doctor enginyer industrial des del 2005 per la UPC, imparteix classes des del 1999 a l’antiga ETSEIAT, actualment ESEIAAT.

Roca ha desenvolupat la tasca de sotsdirector cap d’estudis del 2011 al 2015, i va ser delegat del rector de l’Àrea Acadèmica de l’ESEIAAT durant el procés de fusió de les dues escoles d’enginyeria de la UPC a Terrassa, des del 2015 fins a l’actualitat. Actualment, coordina el màster universitari en Enginyeria Industrial i el màster universitari en Enginyeria Aeronàutica.

El nou director de l’ESEIAAT és membre del Grup de Recerca i Innovació de la Construcció (GRIC) i és professor del Departament d’Enginyeria de Projectes i de la Construcció. La seva activitat  de recerca  s’emmarca en la línia de la gestió dels processos constructius.

Xavier Roca oferirà als mitjans de comunicació interessats la primera roda de premsa el dia 17 de novembre, a les 10,30h a l'edifici TR5 de l’ESEIAAT, ubicat al carrer Colom, número 11 de Terrassa.

Convocatòria de roda de premsa amb el nou director de l'ESEIAAT
Dia: 17 de novembre
Hora: 10,30h
Lloc: Edifici TR-5 de l'ESEIAAT (c/Colom 11. Terrassa)