MotoSpiritUPC guanya la cursa MotoStudent al circuit d’Aragó en categoria elèctrica

MotoSpiritUPC s’emmarca dins del programa INSPIRE de l’ESEIAAT, distingit recentment amb el premi Vicenç Vives de la Generalitat a la millor iniciativa docent
L'equip MotoSpirit

Els estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeronàutica i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) que composen l’equip MotoSpiritUPC s’han fet amb la victòria a la IV edició de la competició MotoStudent que ha tingut lloc a Motorland, el circuit d’Aragó. MotoSpiritUPC competia a la categoria elèctrica amb una moto construïda i dissenyada pels mateixos estudiants. La motocicleta dels de la Politècnica a Terrassa, pilotada per Antoni Garcia Duque,  va completar les cinc voltes al circuit en 13,35 minuts, 9 segons menys que el segon classificat.

MotoSpiritUPC ha estat la motocicleta més ràpida a la IV edició de MotoStudent, la competició internacional per a estudiants universitaris que es celebra cada any al circuit d’Aragó. Aquesta moto ha estat construïda per estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeronàutica i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)  i pilotada per Toni Garcia.

La jornada de competició va començar amb una bona premonició perquè Toni Garcia va aconseguir lapole position als entrenaments classificatoris, amb una volta ràpida de 2,32 minuts i una velocitat punta de 159.1 km/h.  La cursa va confirmar la bona posició de sortida. Desprès de les cinc voltes al circuit,  MotoSpiritUPC de l’ESEIAAT va arribar en primera posició,  amb un temps de 13,35 minuts, 9 segons menys que el segon classificat. Toni Garcia, amb  la motocicleta elèctrica dels de l’ESEIAAT, va fer la volta mes ràpida en 2,3 minuts a 115,7 km/h i va completar tota la prova a una velocitat mitja de 112 km/h.

La moto guanyadora

Com és la moto de l’ESEIAAT

MotoSpiritUPC s’alimenta amb una bateria de cel·les d’ió-liti proporcionades per MELASTA. El xassís de la moto és tubular, de fibra de carboni, amb una pipa d’alumini amb les dimensions justes per abraçar les bateries. El motor elèctric és el mateix per a tots els participants perquè el proporciona l’organització (Heinzmann PMS 150 de 80Nm i 35kW de potència màxima). Sota del motor es troba la caixa de canvis, un dels reptes a l’hora de construir la moto per la dificultat a l’hora d’inserir-la a la resta de l’estructura. La suspensió davantera és telescòpica i la del darrera és basculant doble amb tubs de carboni. El carenat està fet a mida en fibra de carboni i el seu disseny està basat en la comoditat d’extracció, l’ergonomia del pilot i el suport de tot el sistema de refrigeració.

Un projecte dins del programa INSPIRE

MotoSpiritUPC és un projecte realitzat per estudiants emmarcat dins del programa INSPIRE de l’ESEIAAT. INSPIRE promou que els estudiants de l’ESEIAAT realitzin projectes d’enginyeria innovadors i reals, en els quals apliquen coneixements i habilitats adquirits a classe, supervisats i assessorats pel professorat i l’Escola. INSPIRE va ser guardonat, el curs 2015-2016, amb  el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària a la millor iniciativa docent, convocat pel Consell Social de la UPC. Recentment ha rebut la distinció Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya a la millor iniciativa docent.

L’equip MotospiritUPC de l’ESEIAAT

L’equip MotoSpiritUPC està composat per estudiants de diferents titulacions que es cursen a l’ESEIAAT, i són:  Alex Gorge, Cristian Rosiña, Daniel Mateo, Edgar Ferrer, Eduard Ares, Isaac Martínez, Javier Peña, Marc Esteve, Pol Puchol, Oriol Puig i Xavi Safont.

Els patrocinadors

MotoSpiritUPC de l’ESEIAAT ha esta possible gràcies a la col·laboració i el patrocini de KIK Innoenergy, REBATTERY, NEXUS projectes,  MELASTA, TE Connectivity, Uneco, Asorcad, HP, Puig, Vascat, Argelaguet, Galfer, Emartisa, Moto1pro magazine, Industrias Puchol, l’Ajuntament de Terrassa, Arizuracing, Bradol, Creapromocion, SKF, Aeromarine, Lasermarking, BredaSteel, Take off Consultores, Cervinor, BKF i el Consell d’Estudiants de la UPC.

Enllaços d’interès
www.motostudent.com/