El projecte GRÖN guanya el 1er Concurs IKEA-UPC Design

El disseny de nous contenidors de reciclatge domèstic modulars i apilables de les estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya, Sofia Hernández i Anna Prats, ha estat el guanyador del 1er Concurs IKEA-UPC Design. Els participants han hagut de crear nous dissenys de productes relacionats amb la cuina sostenible o amb la protecció dels infants.
El projecte GRÖN guanya el 1er Concurs IKEA-UPC Design
Les guanyadores i els finalistes

El 9 de juny s’ha conegut el disseny guanyador del 1er Concurs IKEA-UPC Design, adreçat a estudiants del grau en Enginyeria de Disseny industrial i Desenvolupament del Producte, i convocat per IKEA Sabadell i l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT). El premi ha estat pel projecte GRÖN, uns nous contenidors de reciclatge domèstic modulars i apilables que permeten formar diferents combinacions adaptades a les necessitats de l’espai i dels usuaris. Disposen d’una galleda extraïble de l’estructura per poder portar els residus als contenidors urbans. La col·lecció GRÖN disposa també d’un recipient per a olis amb tapa i filtres. La proposta és obra de les estudiants de l’ESEIAAT Sonia Hernández i Anna Prats.

Al concurs IKEA-UPC Design s’han presentat 30 equips amb 30 idees, de les quals IKEA i la UPC han realitzat una primera selecció de 13, d’on han sortit els quatre projectes finalistes, i el premiat. El jurat que ha avaluat els projectes finalistes ha estat format per la dissenyadora Vera Salvat, directora de l’agència I Loft You; per tres professionals d’IKEA, i pel professor de la UPC José Luis Lapa, impulsor del concurs.

Concurs IKEA-UPC Design

La botiga de mobles i decoració IKEA aposta per una forma diferent de fer les coses i persegueix el que consideren ‘Disseny Democràtic’, un concepte que es basa en cinc factors considerats clau per a tots els productes: forma, funció, qualitat, sostenibilitat i preu baix per aconseguir crear ‘un dia a dia millor per a la majoria de persones’. Aquesta és la filosofia que han hagut de compartir els estudiants del grau en Enginyeria de Disseny industrial i Desenvolupament del Producte de l’ESEIAAT que han participat al 1er concurs IKEA-UPC Design.

Pòster imprès simulant la presentació de la col·lecció grÖn dins del catàleg d’ikea

Seguint les bases del concurs, els estudiants s’han agrupat en equips d’un màxim de quatre integrants que han ideat i desenvolupat un nou producte IKEA relacionat amb dos aspectes de la vida quotidiana: amb les ‘cuines sostenibles’, concebudes per ajudar a estalviar i organitzar d’una manera còmoda i eficient els residus domèstics, o amb la ‘protecció dels infants’, un concepte que fa referència a mobles, jocs i elements domèstics que tinguin en compte la seguretat per evitar que els nens es puguin fer mal.