El matemàtic Guillermo Owen explica a l’ESEIAAT sistemes de votació estratègica en situacions de cerca de la veritat

El matemàtic Guillermo Owen, del Departament of Applied Mathematics, Naval Postgraduate School, Monterey (California (EE. UU) visita l’ESEIAAT convidat pel Grup de Recerca en Teoria de Jocs de la UPC a Terrassa. Durant la seva visita, oferirà a tothom que estigui interessat, una conferència titulada “Sistemes de votació estratègica en situacions de cerca de la veritat”. Aquest prestigiós matemàtic ha esta nominat en els darrers anys al premi Nobel d’economia

El professor Owen plantejarà a la conferència que impartirà el proper dia 20 de juny, a les 12h a l’Expo-sala de l’edifici TR5,  situacions a  les que un col·lectiu de persones, com ara  un jurat  o un equip mèdic , han d’escollir   per votació l’alternativa que mes encertada, que en aquests dos casos seria condemna o l’absolució, cirurgia o  radioteràpia.

Segons Owen,  quan  les evidències què les persones disposen  no són  perfectes, una "estratègia de voto informat" pot no resultar  òptima, ja que el cost d’una decisió errònia  pot ser alt. Llavors, aquesta  estratègia no està en equilibri. L’objectiu seria  trobar condiciones que portin  a una estratègia de voto en equilibri  per a  votants individuals  tant en  casos simètrics, on  cada votant  té un vot, como en casos asimètrics, on el components del col·lectiu tenen diferents nombre de vots i/o informació no idèntica.

El professor Guillermo Owen es autor de múltiples articles i publicacions científiques. La importància i el prestigi internacional de la seva tasca investigadora i divulgadora sobre la Teoria de Jocs l’han portat a  ser nominat al Premio Nobel de Economia en els darrers anys.

Guillermo Owen va néixer a Bogotà (Colòmbia). Actualment, és professor de la Naval Postgraduate School de Monterey, a Califòrnia (Estats Units). És membre honorari de l’Acadèmia Colombiana de Física i Ciències Exactes, de la Real Acadèmia d’Arts i Ciències de Barcelona, i de l’Acadèmia Mundial de les Ciències. Ha estat professor universitari a Colòmbia, França, Israel, Itàlia, India, Mèxic, Xina, Espanya, Dinamarca, Holanda, Alemanya i Àustria.

La seva trajectòria industrial passa per col·laboracions amb el Hudson Institute, Harmon on Hudson, Social Rehabilitation Service de Washington, i l’Institut SER, entre d'altres. També ha treballat en l’aplicació de les matemàtiques al camp de l’enginyeria.

Dia: dimarts 20 de juny

Lloc: Expo-Sala ESEIAAT, edifici TR5

Professor Guillermo Owen, Departament of Applied Mathematics, Naval Postgraduate School, Monterey, California, U.S.A.

Convidat pel Grup de Recerca en Teoria de Jocs de la UPC

Títol de la conferència: Votación estratégica en situaciones de búsqueda de la verdad (Strategic Voting in Truth-Tracking Situations)

Idioma: castellà
Conferència oberta a tothom interessat