Presentació de sol·licituds al programa "Emprende tus Prácticas"

29/05/2017 15:00 a 30/06/2017 23:00

La Fundación José Manuel Entrecanales (FJME) i la Fundación Universidad-Empresa (FUE) acaben d'obrir el termini de presentació de sol·licituds per participar en el programa "Emprende tus Prácticas". Aquesta dotzena edició es desenvoluparà durant els mesos de setembre a gener de 2018 a 30 start-ups de base tecnològica d'Àvila (1 plaça), Barcelona (3 places), La Corunya (1 plaça), la Rioja (1 plaça), Madrid (18 places), Palma de Mallorca (1 plaça) i València (5 places).

Aquesta iniciativa té per objectiu fomentar la cultura emprenedora entre els joves, donar suport a iniciatives empresarials amb gran potencial, i oferir pràctiques formatives de valor afegit per als universitaris.

En les onze edicions anteriors del programa "Emprende tus Prácticas" han participat més de 300 universitaris. Aquesta nova convocatòria s'ofereixen 30 places per a estudiants universitaris d'últims cursos i de màster de totes les àrees.

Les pràctiques es desenvoluparan en horari de mitja jornada i els candidats seleccionats rebran un ajut a l'estudi per part de la FJME de 400 € bruts mensuals, a més de ser donats d'alta en el Règim General de Seguretat Social d'acord amb la normativa vigent.

Cadascun dels joves seleccionats s'incorporarà durant quatre mesos en alguna de les start-ups que participen en el programa, totes elles líders en sectors innovadors i dinàmics amb abast internacional, grans equips de professionals i, sobretot, amb gran potencial de creixement . Per exemple, Fintonic, Geoblink, Minube, Runator o Waynabox entre d'altres.

A través de la seva participació en el programa, els estudiants aprendran en un entorn dinàmic, creatiu i àgil, com es solucionen problemes i com cal adaptar-se a un entorn canviant. També es tindran en compte les seves iniciatives perquè en aquestes petites empreses innovadores les aportacions de persones alienes al projecte són molt valuoses.

Els interessats a optar per una de les places convocades hauran de registrar-se a http://fjme.org/etp abans del proper dia 30 de juny de 2017 i poden seguir la convocatòria i realitzar consultes a Twitter a través de # EmprendeTusPrácticas.

La FUE ofereix més de 4.000 pràctiques de qualitat a l'any a nivell nacional. Des de fa més de 40, el seu principal objectiu és generar i supervisar que aquests programes siguin de llarga durada, amb formació i tutorització personalitzada. Tot això per fomentar la inserció laboral dels joves, cosa que en la majoria dels casos s'acaba aconseguint: el 80% dels estudiants en pràctiques de la FUE troben una feina en la mateixa companyia o dins del sector en finalitzar el seu programa.